Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Der er rigtig mange skiltebogstaver at vælge imellem, så det føles som om, man står i en forretning med utroligt meget bland-selv-slik.

Forskellen på det eksempel er blot, at man ofte kan forsøge sig frem med at købe en smule af hver ting i bland-selv-slik-udvalget (hvis man har penge nok), så man senere til næste gang kan indskrænke sig til, hvad man egentlig helst vil have af det.

Problemet med skiltebogstaver er, at man ofte – hvis vi tager eksemplet med, at man skal bruge den slags bogstaver til at skrive ens forretnings navn ude foran butikken – at man er nødt til at afgrænse ens valg til lige dem, man har brug for og ikke flere.

Der hænger nemlig et lille, men så alligevel stort, aber dabei ved det med, at man ikke bare sådan lige skal udskifte ens skiltebogstaver jævnligt, og det handler om sammenhængskraft og omsætningen i sidste ende.

For med din butik har du måske indtænkt en visuel taktik med logo, farvevalg og skrifttype. Så kan du være heldig, at der enten alleredes findes skiltebogstaver, der passer til denne skrifttype, hvis du ikke har opfundet din egen, eller den passer direkte, eller du kan få dem fremstillet efter bestilling.

Dette gælder både i farve, størrelse og facon.

Men så kan du blive så træt af dem, at du skifter dem med jævne mellemrum, selvom det kan koste lidt, for du tror måske, at kunderne bare skal huske dit navn og ikke alt det andet.

Faktisk er det nemmere for folk at huske farver, former og figurer, end de kan huske navne. Det er ligesom med ansigter og navne.

Hvis du udskifter dine skiltebogstaver for ofte, så får folk og derved kunderne svært ved at skabe sig en samhørighed med dit brand, så de måske ikke kan fornemme en forbindelse til dette.

Skal du endelig udskifte dine skiltebogstaver, så skal det være med henblik på at rebrande din butik – og det skal helst ikke ske for tit.